Servicevilkår

Handelsbetingelser for RefindTech

1. Generelt
Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på www.refindtech.dk, som ejes og drives af:

RefindTech CVR: 45553248

Tingvejen 106, 8600 Silkeborg

E-mail: info@refindtech.dk Telefon: 26338488

Aftaler på hjemmesiden indgås på dansk.

2. Bestilling og Aftaleindgåelse

For at foretage et køb på www.refindtech.dk skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer, du ønsker, og læg dem i indkøbskurven.
  2. Gå til indkøbskurven og derefter videre til kassen.
  3. Indtast dine personlige oplysninger (navn, adresse, e-mail, telefonnummer).
  4. Vælg forsendelsesmetode.
  5. Vælg betalingsmetode og indtast betalingsoplysninger.
  6. Acceptér vores handelsbetingelser og privatlivspolitik.
  7. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet ved at klikke på knappen "Betal nu".

Når du har afgivet din ordre, vil du umiddelbart efter modtage en automatisk genereret e-mail, som bekræfter modtagelsen af din ordre (kvittering). Denne e-mail er ikke en bindende accept af købet.

Den endelige, bindende aftale mellem dig og RefindTech er først indgået, når vi sender dig en separat e-mail med en ordrebekræftelse eller en meddelelse om afsendelse af din ordre. Indtil da forbeholder vi os retten til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af prisfejl, tastefejl, tekniske problemer eller udsolgte varer. Hvis dette sker, vil du naturligvis blive kontaktet hurtigst muligt.

Det er dit ansvar at sikre, at de indtastede kundeoplysninger (især e-mail og adresse) er korrekte, da vi bruger disse til at fremsende ordrebekræftelse og varer.

3. Priser og Betaling

Alle priser på www.refindtech.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Priserne er dagspriser.

Vi accepterer betaling med følgende metoder: Visa, Mastercard, PayPal, Google Pay og Apple Pay.

Beløbet trækkes fra din konto, når du afgiver din ordre.

Der tages ingen betalingsgebyrer på refindtech.dk.

Vi bruger en sikker betalingsgateway via Shopify Payments, som krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Du kan derfor trygt handle hos os.

4. Levering

Vi bestræber os på at afsende din ordre inden for 1-3 hverdage efter, du har modtaget din ordrebekræftelse.

Levering sker kun til adresser i Danmark. Du kan vælge levering med DAO, GLS eller PostNord ved checkout. Forventet leveringstid efter afsendelse er typisk 1-3 hverdage, afhængigt af den valgte transportør og leveringssted.

Leveringsomkostningerne er som udgangspunkt 49 DKK. Den endelige pris og eventuelle valgmuligheder (f.eks. pakkeshop, hjemmelevering) specificeres ved checkout. (Info fra jeres leveringspolitik): Ved levering til pakkeshop kan pakken blive flyttet til nærmeste ledige udleveringssted, hvis den valgte er fyldt. Du modtager direkte besked herom fra fragtfirmaet.

Du modtager et trackingnummer via e-mail, så snart din ordre er afsendt, så du kan følge pakken.

For yderligere detaljer om levering henviser vi til vores Leveringspolitik.

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos RefindTech.

Fristen Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du fysisk modtager varen. Hvis din ordre indeholder flere varer, som leveres enkeltvis, udløber fristen 14 dage efter den dag, du modtager den sidste vare.

Sådan fortryder du Du skal inden for 14 dage fra modtagelse give os utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til os pr. e-mail på info@refindtech.dk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan f.eks. skrive: "Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer: [Indsæt ordrenummer og evt. varenavne]". Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder i Bilag 1 til disse betingelser eller via dette link til Forbrugerombudsmandens standardformular (brugen er ikke obligatorisk).

Returnering Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen skal sendes til:

RefindTech Tingvejen 106, 8600 Silkeborg Mrk: Fortrydelse

Returfragt Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Sørg for at pakke varen forsvarligt ind og få en kvittering for afsendelse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Varens stand ved returnering Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor (f.eks. ved længere tids brug, installation af software udover nødvendig test, fjernelse af beskyttelsesfilm/plomberinger eller påført skade), betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi ved modtagelsen hos os. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Teste varen, men ikke tage den i egentlig brug.  

 

Tilbagebetaling Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi refunderer beløbet (inklusive eventuelle standard leveringsomkostninger fra det oprindelige køb, men ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en dyrere leveringsform end den billigste standardlevering, vi tilbød) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.  

 

Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.  

 

Undtagelser til fortrydelsesretten Fortrydelsesretten gælder som udgangspunkt for alle varer købt online af forbrugere. Der er dog visse lovbestemte undtagelser, hvor fortrydelsesretten kan bortfalde helt, hvis specifikke betingelser er opfyldt:

  • Forseglede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware: Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bryder forseglingen på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.
  • Forseglede varer af sundheds-/hygiejnemæssæssige årsager: Fortrydelsesretten bortfalder for forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er blevet brudt efter leveringen.  

For andre typer nye, forseglede varer (f.eks. elektronik i original, forseglet emballage), bortfalder fortrydelsesretten ikke automatisk, blot fordi du bryder den ydre emballage eller en eventuel forsegling for at undersøge varen. Dog skal du være opmærksom på, at hvis brud på forseglingen eller håndtering af varen medfører en værdiforringelse (dvs. at varen ikke længere kan sælges som ny eller til fuld pris), vil denne værdiforringelse blive fratrukket tilbagebetalingsbeløbet, som beskrevet under afsnittet "Varens stand ved returnering".

For yderligere detaljer, se vores Refusionspolitik.

6. Reklamationsret

Når du handler hos RefindTech som privat forbruger, har du som udgangspunkt 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Det betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som var til stede på leveringstidspunktet.

Særligt om Brugte Varer: Da vores produkter er brugte, skal du være opmærksom på, at almindelig slitage, kosmetiske fejl (som f.eks. ridser beskrevet i varens stand), eller kortere forventet restlevetid for visse komponenter (f.eks. batterier) ikke betragtes som mangler i købelovens forstand, så længe varen svarer til den beskrivelse og stand, du valgte ved købet. Vi bestræber os på at beskrive varens stand ærligt og detaljeret. Reklamationsretten dækker fejl, der var til stede ved købet, udover hvad man med rimelighed kan forvente af et brugt produkt af den pågældende type og alder.

Sådan Reklamerer Du: Hvis du opdager en fejl eller mangel ved varen inden for reklamationsfristen, bedes du kontakte os hurtigst muligt og inden for rimelig tid efter, du har opdaget fejlen. Kontakt os på info@refindtech.dk eller via vores kontaktformular. Beskriv fejlen så detaljeret som muligt – vedlæg gerne billeder eller video, hvis det er relevant.

Afhængigt af den konkrete situation og manglens art, vil du kunne have ret til enten:

  • Reparation af varen
  • Ombytning til en tilsvarende vare (hvis muligt)
  • Et passende afslag i prisen
  • Ophævelse af købet (hvis manglen er væsentlig)

Vi aftaler den videre proces med dig, herunder eventuel returnering af varen. Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger ved returnering. Varen skal sendes til:

RefindTech Tingvejen 106 8600 Silkeborg Mrk: Reklamation

Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

7. Persondata

Din afgivelse af personlige oplysninger i forbindelse med køb er underlagt vores Privatlivspolitik.

8. Tvistløsning og Klageadgang

Vi bestræber os altid på at finde en god løsning på eventuelle uoverensstemmelser. Hvis du er utilfreds med vores håndtering af en sag, er du altid velkommen til at kontakte os først på info@refindtech.dk, så vi kan forsøge at løse problemet sammen.  

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg Web: https://naevneneshus.dk/

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du kan læse mere om dine klagemuligheder på Nævnenes Hus' hjemmeside.  

 

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal (Online Dispute Resolution - ODR). Dette er især relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@refindtech.dk.

9. Gældende Lov

Disse handelsbetingelser og enhver aftale om køb indgået via vores hjemmeside er underlagt dansk ret.

10. Kontaktoplysninger

Spørgsmål til disse handelsbetingelser kan rettes til: RefindTech E-mail: info@refindtech.dk 

Adresse: Tingvejen 106, 

8600 Silkeborg

CVR: 45553248

Telefon: 26338488

Handelsbetingelser sidst opdateret: 5. maj 2025